Add this page to:


صالح كامراني: رفتارهاي ملكوك كننده‌ي چهره‌ي نظام از ناحيه‌ي افرادي خارج از سازمان‌هاي حكومتي صورت مي‌گيرد

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي

يك وكيل دادگستري گفت: رفتارهاي فراقانوني كه چهره‌ي نظام را مخدوش مي‌كند، در انجام وظايف قانوني سازمان‌ها و ارگان‌هاي حكومتي اخلال ايجاد مي‌كند.
صالح كامراني، حقوقدان و وكيل دادگستري در ارزيابي از سخنان اخير رييس جمهور مبني بر اين‌كه وجود رفتارهايي در عرصه‌ي اجرا، تقنين و قضا باعث ملكوك شدن چهره‌ي نظام شده است، به خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: به نظر مي‌رسد اين رفتارها از ناحيه‌ي ارگان‌ها و افرادي صورت مي‌گيرد كه در خارج از مسير سازمان‌هاي شناخته شده‌ي حكومتي و قانوني فعاليت مي‌كنند كه اين‌گونه رفتارها باعث اخلال در انجام وظايف قانوني سازمان‌هاي حكومتي مي‌شود و هر حكومت قانوني‌اي را با مشكل مواجه خواهد كرد.
اين وكيل دادگستري اراده‌ي معطوف به عمل را در سه قوه براي مبارزه‌ي جدي با چنين رفتارهاي فراقانوني موثر ارزيابي و خاطرنشان كرد: بعضي از رفتارهايي كه در دستگاه قضايي ما صورت مي‌گيرد به لحاظ عدم توجه به رفتار حاكم بر جامعه‌ي جهاني، ضررهاي جبران‌ناپذيري را به منافع ملي خصوصا در حوزه‌ي سياست خارجي وارد مي‌كند. به همين دليل اگر يك تصميم جدي جلوي اين‌گونه رفتارها را بگيرد، به نفع نظام مردم‌سالار قانون‌گراست.
كامراني اظهار داشت: با توجه به اين‌كه در آستانه‌ي انتخابات مجلس هفتم هستيم، براي ايجاد وفاق بيشتر در ميان مردم و ايمان به اين‌كه رايي كه مي‌دهند به نفع خودشان است، بايد مسوولان نظام و رييس‌جمهور به عنوان رهبر اصلاحات، واقعيت‌هاي جامعه را با مردم و گردانندگان جامعه‌ي مدني به صورت شفاف و نه دوپهلو در ميان بگذارند كه تحقق اين مساله به انجام وظايف ارگان‌هاي حكومت و قانوني كمك شاياني مي‌كند.
انتهاي پيام
كد خبر: 8205-13349

منبع: http://www.isna.ir/Main/NewsView.aspx?ID=News-272963