Add this page to:


صالح كامراني: مجرمان مطبوعاتي و سياسي نيز ، بايد مشمول عفو شوند

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي


يكي از مصداق‌هاي بارز عفو بايد مجرمين مطبوعاتي و سياسي باشند.
صالح كامراني وكيل دادگستري در گفت و گو با خبرنگار حقوقي ايسنا گفت: در خصوص عفوهايي كه به مناسبت‌هاي مختلف صورت مي‌گيرد، اصولا قواعد كلي بر آن حاكم است كه شامل حقوق خصوصي افراد نمي‌شود، بنابراين بالحاظ اين موضوع كه حقوق خصوصي افراد بايد هميشه محترم شمرده شود، بايد گفت كه در اين گونه عفوها بايد با انجام كار كارشناسي، جهات مختلف عفو مورد بررسي قرار گيرد. بدان معني كه بايد رفتار مجرم در زندان، وضعيت خانوادگي و شخصيتي مجرمان، مورد بررسي قرار گيرد و با طي اين مراحل، افراد مشمول عفو شوند.
وي در خصوص فوايد عفو، اظهار داشت: اگر حقوق خصوصي افراد، واقعيت‌هاي اجتماعي، موقعيت جرم زايي كه مجرم در آن قرار داشته، مورد توجه قرار گيرد به علاوه اگر عفو با كار كارشناسي دقيق صورت بگيرد، قطعا در ايجاد آرامش و آرام كردن اوضاع و احوال جامعه موثر خواهد بود.
اين وكيل دادگستري افزود: بنابراين اگر عفو بدون كار كارشناسي و جرم شناختي صورت بگيرد و به مناسبت‌هاي مختلف تكرار شود، قطعا موجب بدآموزي خواهد شد.
كامراني هم چنين اظهار داشت: يكي از مصداق‌هاي بارز عفو بايد مجرمين مطبوعاتي و سياسي باشند ، بدين علت كه هنوز هيات منصفه در مورد مجرمين سياسي و مطبوعاتي نداريم به علاوه تعريف دقيق از جرم مطبوعاتي و سياسي نداريم و نهاد عفو معبر مناسبي براي رسيدگي به اين مساله است و مي‌تواند تا حدودي از آلامي كه از اين جهت به جامعه و مجرم وارد شده است، بكاهد.
انتهاي پيام
كد خبر: 8111-07361

منبع: http://www.isna.ir/Main/NewsView.aspx?ID=News-200420