Add this page to:


/ضرورت حفظ حرمت و منزلت دانشگاهيان و نخبگان/ صالح كامراني: بدون حفظ حرمت دانشگاه توسعه‌ي پايداري محقق نمي‌شود

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي

يك وكيل دادگستري تاكيد كرد كه بدون حفظ حرمت دانشگاه هيچ نوع توسعه‌ي پايداري محقق نمي‌شود.
صالح كامراني در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اظهار داشت: در قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران حفظ حرمت و منزلت اشخاص، به‌خصوص اهل علم، محترم شمرده شده و در اين راستا دستگاه‌هاي قضايي و اجرايي موظفند تدابيري بيانديشند تا دانشگاهيان به حقوقي كه در قانون اساسي به آن اشاره شده، برسند.
وي با اشاره به تاكيد حضرت امام (ره) بر حفظ حرمت دانشگاهيان اظهار داشت: دغدغه‌ي اصلي حضرت امام (ره) از اين جهت بود كه دانشگاهيان به سمت تفكرات التقاطي، غرب‌گرايانه و گسست از متن جامعه‌ي اسلامي حركت نكنند و در دل اين ديدگاه بر حفظ حرمت اهل علم و دانشگاهيان تاكيد ويژه داشته‌اند؛ بنابراين آنها كه حرمت دانشگاه را زير پا مي‌گذارند و در عين حال به حضرت امام متمسك مي‌شوند، قطعا نمي‌توانند براي اين عمل خود توجيهي داشته باشند.
كامراني خاطرنشان كرد: بالا رفتن آمار فرار مغزها و افراد تحصيل‌كرده‌اي كه احساس امنيت نمي‌كنند، از جمله عواقب عدم رعايت منزلت دانشگاه است.
اين حقوقدان با اشاره به سخنان مقام رهبري درخصوص فاجعه‌ي 18 تير يادآور شد: واقعه‌ي 18 تيرماه 78 به گفته‌ي مقام رهبري، فاجعه‌اي بود كه در آن حرمت دانشگاه‌ها شكسته شد و بعد از آن در مجلس شوراي اسلامي لوايحي جهت حفظ حرمت دانشگاهيان ارايه شد كه متاسفانه تصويب نشد.
اين وكيل دادگستري تصريح كرد: لباس شخصي‌ها از جمله عواملي بودند كه در طي چند سال اخير، حرمت دانشگاه‌ها را زير پا گذاشتند و براي حل اين مشكل، وظيفه‌ي دستگاه‌هاي مسوول است كه با شناسايي اين افراد و معرفي آنها به افكار عمومي جلوي اين‌گونه افراد را بگيرند.
انتهاي پيام
كد خبر: 8204-07602

منبع: http://www.isna.ir/Main/NewsView.aspx?ID=News-252696