Add this page to:


انتقال عباس لسانی به زندان اهر

دوشنبه دهم دی -1386 لینک خبر

ساوالان سسی: براساس تازه ترین اخباری که از زندان اردبیل به دستمان رسیده امروز (دوشنبه دهم دی) صبح آقای عباس لسانی از زندان اردبیل به زندان اهر منتقل شده است


گزارش رادیو فردا: در پی مقامت عباس لسانی حکم شلاق اجرا نشده است


یکشنبه نهم دی ۱۳۸۶- گزارش رادیو فردا

آخرین گزارشها از اردبیل حاکیست که امروز یکشنبه حکم ۵۰ ضربه شلاق عباس لسانی فعال مدنی در پی مخالفت او اجرا نشده است.

آقای لسانی در سال گذشته خورشیدی به اتهام شرکت در تظاهرات مسالمت آمیز مردم اردبیل در پی اعتراضات خرداد ماه ۸۵ بازداشت و در یک دادگاه غیر علنی به اتهام تخریب اموال عمومی و دولتی به ۱۸ ماه حبس و ۵۰ ضربه شلاق محکوم شد.

قرار بود که حکم شلاق در پایان ۱۸ ماه زندان به اجرا درآید رقیه محمد علیزاده همسر عباس لسانی در ارتباط با اجرا نشدن ۵۰ ضربه شلاق به بهروز کارونی از رادیو فردا چنین می گوید:

عباس این اجازه را نداد که به وی شلاق بزنند.گفت: "من چیزی جز حق ملتم نمی خواهم، شما نمی توانید با شلاق جواب مردم را بدهید.حکم شلاق مربوط به دوران برده داری است "سه ساعت تلاش کردند دادستان اردبیل هر چه با عباس صحبت کرد اما عباس مانع از اجرای این حکم شد.

بعد دادستان دستور به اجرای حکم در زندان را داد اما در زندان نیز سه بار خواسته اند حکم را اجرا کنند اما باز عباس این اجازه را نداده است بعد قاضی زندان دستور داده تا سربازها عباس را بگیرند و خودش حکم شلاق را اجرا کند اما هیچ سربازی به حرفهای قاضی گوش نداده است.

به گفته خانم لسانی : "مسئولین زندان قرار بود امروز صبح بعد از اجرای شلاق آقای لسانی را برای گذراندن یک دوره حبس ۱۲به زندان اهر بفرستند. این در حالی است که حکم فوق هنوز قطعی نشده است و نگهداری وی در زندان غیر قانونی می باشد."

خاطر نشان میشود عباس لسانی در رابطه با پرونده انتشار تقویم ترکی در سال ۸۲ و حضور در قلعه بابک در سال ۸۴ از سوی دادگاه بدوی در تبریز و کلیبر جمعا به ۲ سال حبس تعزیری محکوم گردیده بود که دادگاه تجدید نظر استان آذربایجانشرقی این حکم را ٬به یکسال حبس تعزیری کاهش داد.