Add this page to:


در پی آزادی دوستانمان ما چرا جشن نگیریم؟ احسان تبریزلی

منبع: اویرنجی
دوستانیکه در زندان آپارتاید ماندند پاداش بسیار بزرگی به حرکت ملی آذربایجان جنوبی دادند. آنها با فداکاری بیش از اندازه اشان اگرچه در سلولهای انفرادی ماهها دور از خانواده و عزیزان خود زیر شکنجه ماندند، اما باعث شدند صدای آزادیخواهی و ضد تبعیض نژادی ملت آذربایجان جنوبی در هر کجای دنیا شنیده شود.


آنها باعث شدند نهادهای بین المللی و سازمانهای حقوق بشر جهانی مجبور به صدور بیانیه به نفع حرکت ملی آذربایجان شوند. مقاومت و از خودگذشتگی آنها باعث گردید که ملت آذربایجان بار دیگر به ارزشهای حقیقی و توان ملی خود پی برد. آنها اعتماد به نفس را به مبارزان و فعالان ملی آذربایجان تزریق نمودند. به همت مقاومت این عزیزان ادبیات سیاسی جدیدی در ایران شکل گرفت. مسئله ملی به عمده ترین مبحث سایتها و فعالان سیاسی و روشنفکری تبدیل گردید. دیگر بایکوت آذربایجان جنوبی و مطالبات ملی و بحق آن امکان پذیر نیست. آنها در زندان ماندند تا دوستانشان در بیرون فرصتی برای اقامه دعوی در عرصه های بین المللی داشته باشند. آنها از وجود و خانواده خود بدون کوچکترین مدعایی هزینه کردند. آنها نه ادعای رهبری داشتند و نه به دنبال کسب شهرت و مقام بودند. آنها با مقاومت خود درس بزرگی به فعالین حرکت ملی آذربایجان جنوبی و فعالان جنبش دانشجوئی آذربایجان دادند. آنها به ما آموختند که مبارزه بی هزینه نیست. آنها به ما گله جک بیزیم دیر را در عمل آموختند.
اگرچه هنوز تعدای از دوستان عزیزمان و به ویژه بازداشتی های زنجان در بند هستند، اما آزادی همین تعداد نیز موفقیت و پیروزی بزرگی برای حرکت ملی آذربایجان است. حرکت ملی آذربایجان بایستی بعد از این مقاومت، اتحاد و مبارزه جدی و مدنی را سرلوحه خویش قرار دهد.
بجاست فعالان حرکت ملی آذربایجان در دانشگاهها و بیرون از دانشگاهها با شکستن جو امنیتی و با رفتن به منازل بازداشتی ها ضمن تبریک به خانواده های آنها همگام با آنها جشن و شادی برگزار کنند. دانشگاههای آذربایجان جنوبی بایستی قدر و ارزش مبارزان و قهرمانان خود را بیش از این بداند. می شود با برگذاری مراسم های بدون تشریفات به همه دنیا و مخالفان حرکت ملی آذربایجان ثابت نمود که آذربایجان فرزندان مبارز خود را هرگز تنها نمی گذارد. گذشت دورانی که در آن همه آزادشده ها را بایکوت می کردند. بایستی همه با هم به فرزندان راستین آذربایجان افتخار کنیم و با جشن و شادی مقدم آزاده هایمان را گرامی بداریم.
به امید آزادی سایر دوستانمان
احسان تبریزلی