Add this page to:


دومین سالگرد جان باختگان ۴ خرداد نقده( سولدوز) برگزار می شود

پنج‌شنبه ۲ خرداد ۱٣٨۷ - ۲۲ می ۲۰۰٨

ساوالان سسی: بنا به گزارشات رسیده در نقده اعلامیه هایی در سطح شهر پخش شده است که مردم را برای دومین مراسم سالگرد جانباختگان خرداد ۱۳۸۵ نقده دعوت می کند، مراسم شنبه ۴ خرداد از ساعت ۳ الی ۵ در مسجد جامع نقده( سولدوز) و از ساعت ۵ الی ۷ بر سر مزار جانباختگان برگزار می شود.

بر اساس همین گزارش نیروهای اطلاعاتی نیز در سطح وسیعی اقدام به جمع آوری و پاره کردن آگهی های نصب شده در سطح شهر می پردازد.

دو سال پیش در جریان سرکوب اعتراضات نقده از طرف مامورین جمهوری اسلامی ایران دهها تن کشته و زخمی شدند . که حکومت ایران تنها کشته شدن چهار نفر به نامهای: توحيد آذريون (۲۵ ساله) -همت اسمزاده (۳۵ ساله متأهل) - حسین فتحي پور(۱۷ ساله دانش آموز)-عسگر قاسمي (۳۹ ساله متأهل) را تأیید کرده است.

امسال در دومین سالگرد این اعتراضات- نقده در شرایط خفقان شدید امنیتی بسر می برد. در روزهای گذشته دهها فعال مدنی به اداره اطلاعات احضار و تهدید شده اند. این فشارها به منظور جلوگیری از مراسم دومین سالگرد جانباختگان سولدوزمی باشد. لاذم بذکر است خانواده جانباختگان نیز همواره شدیداً تحت کنترل نیروهای اطلاعاتی هستند.

بنا بر اطلاعات واصله از يك منبع موثق هم اکنون در نقده(سولدوز) حداقل هزاران نفر نيروهاي سركوب گر و اطلاعاتي حاضرند كه بخش عمده آنها در قرارگاه نيروي انتظامي در خيابان امام، ساختمان بسيج در خيابان امام (پشت تالار) ، محوطه سپاه پاسداران و نيز در قبرستان نقده مستقر گشته اند.