Add this page to:


آماده باش کامل نیروهای امنیتی در تبریز

چهارشنبه ۱ خرداد ۱٣٨۷ - ۲۱ می ۲۰۰٨

رادیو زمانه:نیروهای انتظامی و امنیتی شهر تبریز و شهرستان‌های استان آذریابجان شرقی در سالروز اعتراضات مردم آذربایجان به نشر کاریکاتوری در روزنامه دولتی ایران، به آماده باش کامل در آمدند.

در پی پخش شبنامه‌هایی با مضمون دعوت از مردم برای شرکت در اعتراضات و تظاهرات در تبریز، اکیپ‌های ضد شورش و لباس شخصی به صورت گسترده در تمام نقاط شهر به ویژه مرکز شهر مستقر شدند.

این شبنامه‌ها علاوه بر تبریز در شهرستان‌های دیگر استان چون صوفیان، شبستر، مراغه، مرند و اهر نیز پخش شدند.

در این شبنامه‌ها با یادآوری این واقعه از مردم خواسته شده بود تا در تحصن و اعتراضاتی که امروز ساعت ۵ در تقاطع آبرسانی و بازار قدیمی تبریز برگزار می‌شود حضور بهم رسانند.

به گزارش خبرنگار زمانه از تبریز بازار قدیمی تبریز و خصوصاً بازار زرگرها از ظهر امروز به بعد به حالت نیمه تعطیل در آمده و تا لحظه ارسال خبر کاملاً تعطیل شد.

تمامی پمپ بنزین‌های مرکز شهر بجز یک پمپ بنزین، تعطیل و خبرهای رسیده از ترمینال تبریز حاکی از بسته شدن مراکز سوخت‌رسانی این ترمینال است.

بر اساس این گزارش نیروهای ضد شورش با استقرار پرتراکم در پل تقاطع آبرسانی تمامی رفت و آمدها را تحت نظر دارند.

دوسال قبل نشر کاریکاتوری در ویژه‌نامه جمعه روزنامه ایران منجر به وقوع اعتراضات گسترده در تبریز و دیگر شهرهای آذری زبان شد. در این اعتراضات بیش از ۱۵ خودرو و همچنین ساختمانی در تقاطع آبرسانی به آتش کشیده شد و منجر به کشته و زخمی شدن در حدود ۶۰ تن گشت.

سال گذشته نیز اعتراضات و تحصن‌هایی در بازار تبریز در سالگرد این رویداد برگزار شد که با دستگیری بیش از ۲۰ تن همراه بود.

http://radiozamaaneh.com/news/2008/05/post_5015.html