Add this page to:


آخرین اخبار از فشارهای امنیتی و نظامی در اورمیه

سه شنبه ٣۱ ارديبهشت ۱٣٨۷ - ۲۰ می ۲۰۰٨

حالت فوق العاده در زندان مرکزی اورمیه

اورمونیوز: بنا به گزارشهای رسیده به گروه خبری اورمونیوز٬ از صبح امروز(سه شنبه ۳۱ اردیبهشت) حالت فوق العاده در زندان مرکزی اورمیه اعلام و دربهای بند ۱۳ زندان اورمیه (بند سیاسی) بر روی همه زندانیان بسته شده است.

این گزارش حکایت دارد که ارتباط تلفنی با این بند قطع و ملاقات ها نیز لغو گردیده است. مسئولان زندان مرکزی اورمیه در مورد حالت فوق العاده به خانواده زندانیان اعلام کرده اند که این وضعیت فقط برای بند ۱۳(بند سیاسی) بوده و تا پنجم خرداد ادامه خواهد داشت. یکی از بندهای زندان نیز جهت اعزام بازداشتی های احتمالی در روزهای آینده تخلیه شده است.

همچنین دو تن از فعالین حرکت ملی به نام های وحید بهادری و فریدون مهدی پور را به سلول انفرادی منتقل کرده اند.

احضار بیش از ۱۵۰ نفر از فعالین سیاسی و فرهنگی اورمیهبه مراکز امنیتی

اورمونیوز(۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۷): در پی احضار فعالین حرکت ملی آذربایجان از سوی مقامات امنیتی و انتظامی بیش از ۱۵۰ نفر از فعالین حرکت ملی آذربایجان از صبح روز سه شنبه به ستاد عملیات نیروی انتظامی اورمیه واقع در خیابان دوققوز پله (۹ پله)٬ ستاد خبری وزارت اطلاعات واقع در روبروی پارک ملت و ساختمان مرکزی اداره حفاظت و اطلاعات نیروی انتظامی واقع در خیابان البرز اورمیه مراجعه و مجبور به پاسخگویی به سوالات و امضا تعهد کتبی در خصوص عدم شرکت در اعتراضات یک خرداد گردیدند. بر اساس گزارشات دریافتی گروه خبری اورمونیوز مراجعه کنند گان ضمن پر کردن فرم ویژه ای از سوی ماموران امنیتی تهدید می شدند که در صورت شرکت در تجعمات روز یک خرداد و یا مشاهده در خیابان عطایی و امام بازداشت خواهند شد. تعداد مراجعه کنند گان تا زمان ارسال این خبر به بیش از ۱۵۰ نفر رسیده بود.

همچنین تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه اورمیه (نازلی) نیز در میان احضارشدگان مشاهده شده اند. این دانشجویان با هماهنگی حراست دانشگاه به این محل اعزام شده اند.

این در حالیست که صدها تن دیگر بدون احضار به مراکز امنیتی به صورت تلفنی تهدید گردیده اند.