Add this page to:


محکومیت اکبر لکستانی به سه سال حبس

جمعه ٣ خرداد ۱٣٨۷ - ۲٣ می ۲۰۰٨

هارای نیوز:
اکبر لکستانی منتخب اول شورای اسلامی شهر شوط در دور دوم و یکی از فعالین سیاسی که سال گذشته به اتهام توهین به مسئولین نظام و فعالیت برعلیه نظام در بازداشت بود و پس از گذراندن یک ماه حبس با قرار وثیقه چهل ملیونی آزاد شده بود به حکم دادگاه انقلاب به سه سال زندان محکوم شد.

به نقل از نشریه آغری حکم این محکومیت به وی ابلاغ شده و مهلت بیست روزه جهت تقاضای تجدید نظر به وی داده شده است.

وی همچنین در بهمن سال گذشته در جریان مسافرتش به باکو با دو روزنامه جمهوری آذربایجان مصاحبه هایی در مورد حقوق بشر در ایران انجام داده بود.

همچنین به نقل از نشریه آوای ماکو در حکم صادره آمده است:

اکبر لکستانی دایر بر توهین به مقام معظم رهبری و فعالیت تبلیغی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دادگاه با بررسی جمیع اوراق پرونده و تحقیقات به لحاظ صحبتهای ایشان در مسجد جامع شهر شوط به مورخه 9/6/1386 و بیان اینکه رییس جمهور تروریست است و منتخب رهبری .... صرفنظر از اینکه چنین اشخاص و اظهارات در خصوص نظام و مسئله رهبری و اعتقادات مردم شهید پرور به نظام عددی حساب نشده و فاقد هرگونه ارزش دیگری در قبال درخت تنومند نظام مقدس جمهوری اسلامی که باخون مطهر شهدا آبیاری شده و ثمره اش ولایت فقیه است و فقط این اظهارات میتواند یاوه گویی دشمنان اسلام را چند صباحی دامن بزند و همچنین مصاحبه تلفنی متهم با رادیوهای بیگانه (رادیو فردا و آمریکا)و اظهارات وی در جریان بازدید مدیر کل دفتر استاندار در بخشداری شوط و مراجعه متهم به کنسولگری آمریکا در استانبول ترکیه ..... و دفاعیات غیر موثر متهم در دفاع از اتهامات ، و همچنین اقرار و اعتراف ایشان به پذیرش برخی از موارد اتهامی ازجمله مصاحبه با رادیوهای بیگانه رادیو فردا –رادیو آمریکا و سی ان ان و عزیمت به سفارت آمریکا در ترکیه..... موارد اتهامی وی به دادگاه محرز و با عنایت به سوابق و تعداد بزه های مذکور ،دادگاه با رعایت مواد چهل و هفت و چهل و هشت از قانون مجازات اسلامی متهم را از بابت توهین به مقام معظم رهبری با بیان اینکه رییس جمهور تروریست و منتخب رهبری است ، مستندا به ماده پانصد و چهارده قانون مجازات اسلامی به تحمل دو سال حبس تعزیری و ازجهت تبلیغ علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی از طریق مصاحبه های تلفنی و حضوری و اعلامیه و مجامع عمومی و ارتباط با رادیو های بیگانه ضد انقلاب اسلامی وابسته به آمریکای جنایتکار که جنایتهایش در جهان بخصوص عراق و افغانستان ملموس است ، مستندا به ماده پانصد قانون مجازات اسلامی به تحمل یکسال حبس تعزیری محکوم مینماید.

در ذیل رای ذکر شده است که رای صادره حضوری و بعد از ابلاغ قابل تجدید نظر در محاکم تجدید نظر استان میباشد.