Add this page to:


تایید حکم یک سال حبس اکبر پاشایی دانشجوی دانشگاه اورمیه از سوی دادگاه تجدید نظر

شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱٣٨۷ - ٣ می ۲۰۰٨

ساوالان سسی: شعبه 10دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان غربی حکم حبس یک ساله اکبر پاشایی دانشجوی هویت طلب دانشگاه اورمیه را که به مدت سه سال تعلیق شده بود، قطعی کرد.

در رای صادر شده از طرف دادگاه آمده است: «نظر به مجموع اوراق پرونده حکم تجدید نظر خواسته، پس از رسیدگی های لازم مطابق اصول و دلایل موجه با اعمال تخفیفات مناسب و مساعدت قانونی صادر شده است و در این مرحله از رسیدگی، ایراد موجه موثر و مدللی که موجبات گسیختن دادنامه نخستین را ایجاب نماید، به عمل نیامده است. بنا به مراتب دادگاه، مستندا به بند الف ماده 257 قانون آیین دادرسی محاکم عمومی و انقلاب در امور کیفری با درخواست آقای وکیل، دادنامه معترض عنه را تایید می نماید و رای قطعی است.»

لازم به ذکر است اکبر پاشایی دانشجوی رشته فیزیک و دبیر کانون دانشجویی "استاد شهریار" دانشگاه اورمیه، روز اول خرداد ماه سال 86 همزمان با اولین سالگرد اعتراضات گسترده ترک های آذربایجان در سال ۱۳۸۵، توسط مامورین حراست دانشگاه ارومیه به عوامل اداره اطلاعات تحویل داده شد. او پس از هفته ها بازجویی توأم با شکنجه در بازداشتگاه اداره اطلاعات به زندان ارومیه منتقل گشته و دهم تیرماه با قرار وثیقه از زندان آزاد شد.

وی از روز ۱۹ خردادسال 86 به مدت ۴ روز در اعتراض به رفتار نیروهای امنیتی دست به اعتصاب غذا زده بود.

دادگاه این فعال دانشجویی ۲۵ مرداد ۱۳۸۶ برگزار شد. در این دادگاه از او در مورد همکاری با نشریه"اویانیش"، تبلیغ و فراخوانی مردم جهت تظاهرات خرداد ٨۵ از طریق ارسال اس.ام.اس و قرائت بیانیه در تحصن خردادماه ۱۳۸۵ دانشجویان دانشگاه اورمیه بر علیه روزنامه ایران٬ سؤال شد.

دادگاه انقلاب اسلامی اورمیه (قاضی درویشی) در آذرماه سال 86 وی را به یک سال حبس که به مدت سه سال تعلیق می شود٬ محکوم کرده بود.