Add this page to:


هادی حمیدی شفیق دانشجوی هویت طلب آذربایجانی، پس از تحمل 17 ماه حبس آزاد شد.

شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱٣٨۷ - ٣ می ۲۰۰٨

ساوالان سسی : هادی حمیدی شفیق دانشجوی رشته معماری دانشگاه آزاد اورمیه و ساکن تبریز، امروز پس از تحمل17 ماه حبس از زندان مرکزی اورمیه آزاد شد.

وی در پی چاپ کاریکاتور توهین آمیز روزنامه ایران و متعاقب آن سلسله اعتراضات مردم آذربايجان در خرداد ماه 85، در تظاهرات دوم خرداد سال 85 در خیابان والفجر 2 اورمیه در نزدیکی ساختمان صدا وسیما ، دستگیر شد و به مدت 27 روز در بازداشتگاه اداره اطلاعات اورمیه تحت شکنجه های جسمی و روحی به سر برد؛ و پس از طی این مدت به قید وثیقه 60 میلیون تومانی آزاد شده و در دادگاه به پرداخت جریمه 200 هزار تومانی محکوم می شود.

هادی حمیدی شفیق برای بار دوم در شب 20 آذر سال 85 از سوی نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران دستگیر و به شدت شکنجه گشته، که در نتیجه آن دو انگشت دست وی می شکند؛ اما با این حال، در همان وضعیت به زندان اورمیه منتقل می گردد. و در دادگاه به اتهام شرکت در راهپیمایی غیر قانونی و اقدام علیه امنیت ملی به تحمل ۱۰ ماه حبس محکوم می شود.

هادی در خرداد ماه 86 نیز در نتیجه شکایت معاون دادستان عمومی به اتهام تهیه و داشتن سی دی با محتویات توهین به مقام رهبری و بنیان گذار جمهوری اسلامی باوجود تبرئه در دادگاه بدوي (با استناد به بند4 ماده257 آیین دادرسی محاکم عمومی و انقلاب)، در دادگاه تجديد نظر به هفت ماه حبس دیگر محکوم گردید.

این در حالی است که هادی حمیدی با شروع دوران محکوميت خود، از هرگونه مزايا و امتيازات يک زنداني همچون مرخصي محروم بود؛ که واکنش های سازمان های حقوق بشری را دربرداشت.

علیرغم همه فشارهای وارده در این مدت، تعدادی از دانشجویان استقبال کننده از وی، روحیه هادی حمیدی را پس از آزادی از زندان فوق العاده توصیف نموده اند.