Add this page to:


اعمال فشار و بازجویی از فعالان هویت طلب در میانه

جمعه ٣ خرداد ۱٣٨۷ - ۲٣ می ۲۰۰٨

ساوالان سسی: بنا به گزارشات رسیده از شهرستان میانه روز چهارشنبه ۱ خرداد ۸۷ مامورن امنیتی با مراجعه به منزل و محل کار برخی از فعالین هویت طلب آذربایجانی در این شهرآنها را به اداره اطلاعات انتقال و ساعتها مورد بازجویی قرار داده اند.

مهندس محمد رضا مختاري از جمله کسانی است که پس از انتقال به اداره اطلاعات به مدت ۶ ساعت تحت بازجویی قرار گرفت است.

به گفته ی منابع موثق محوریت سخن مأموران امنیتی در مورد دومین سالگرد اعتراضات خرداد آذربایجان بوده است.

محمدرضا مختاری از مربیان موسیقی آذربایجانی در شهرستان میانه می باشد که پیش تر نیز در رابطه با فعالیتهای هویت طلبانه اش از سوی ماموران اطلاعاتی احضار و تحت فشار قرار گرفته بود.

سال گذشته وی بخاطر نام غیر فارسی مغازه خود از طرف اطلاعات و اداره اماکن شهرستان میانه شدیدا تحت فشار قرار گرفته و بعدها به ناچار مجبور به بستن مغازه موسيقي خود شده بود.

اسم مغازه ایشان کلمه ترکی "ائل سسی" بود.

مهندس محمد رضا مختاری طی چند سال اخیر سهم بسزایی در رشد و شکوفایی موسیقی آذربایجان در شهر میانه داشته است.مختاری علیرغم داشتن مدرک مهندسی تمام وقت خود را صرف موسیقی آذربایجان و دفاع از فرهنگ و زبان ترکی کرده است.

ایشان یکی از کاندیداهای رد صلاحیت شده دوره سوم شورای شهر در میانه بود.فرماندار شهر میانه به هنگام اعتراض محمدرضا مختاری به همراه دو کاندیدای رد صلاحیت شده به ایشان گفته بود تنها دلیل رد صلاحیت شما فعالیتهای هویت طلبانه اتان می باشد.