Add this page to:


دستگيری های گسترده در آذربايجان

شنبه ۴ خرداد ۱٣٨۷ - ۲۴ می ۲۰۰٨

بی بی سی :
گزارش های رسیده از استان های شمال غرب ایران حاکیست ، ظرف روزهای گذشته ده ها نفر از فعالان فرهنگی و هویت طلبان ترک در شهرهای مختلف تحت بازداشت قرار گرفتند .

گفته می شود در آستانه اول خرداد ماه ، سال روز نا آرامی ها در شهرهای آذربایجان که دو سال پیش و در پی چاپ کاریکاتوری در روزنامه ایران روی داد ، نیروهای امنیتی تعدادی از فعالین آذری را بازداشت کردند و در اول خرداد ماه هم برای جلوگیری از راهپیمایی و تظاهرات عده دیگری بازداشت شدند .

"پیمان پاکمهر" ، خبرنگار در تبریز پيرامون اين اخبار گفت : "جو شهر در اول خرداد 1387 امسال در تبریز یک فضای امنیتی سنگینی داشت ، بخاطر این که نیروهای امنیتی و لباس شخصی و نیروهای بسیج مرتب در سطح شهر در ساعت اعلام شده این تجمع حضور داشتند و کنترل می کردند رفت و آمدها را. البته در چند نقطه با فعالین قومی که قصد داشتند شعار بدهند ، برخورد شد و تعدادی از افراد هم دستگیر شدند .

البته این دستگیری ها منحصر به همین روز نمی شد بلکه در روزهای گذشته نیز برخی از فعالین قومی من جمله چند دانشجوی سابق دانشگاه تبریز ، همچنین افرادی که این جا سایت یا وبلاگی دارند و مطلبی می نویسند در نشریات و سایت های اینترنتی ، احضار شدند .

ولی از تعداد آمار دقیق بازداشت ها و این که این ها چه ساعاتی در بازداشت بودند و در کجا دستگیر شدند و چه ارگانی این ها را دستگیر کرده اطلاع دقیقی در دست نیست. آن هم به خاطر این که نیروهای امنیتی در سطح شهر تبریز و نهادهای امنیتی دیگر در مورد تعداد بازداشت ها و اسامی این ها آماری منتشر نمی کنند".

منبع : تبريز نيوز