Add this page to:


اعتراض دفتر تحکیم به سرکوب گسترده فعالین مدنی در هفته اخیر: صدور ۱۲ مورد حکم حبس و بازداشت ۱۳ نفر

جمعه ۲۴ خرداد ۱٣٨۷ - ۱۳ ژوئن ۲۰۰٨

خبرنامه امیرکبیر: درحالی که فعالین جنبش زنان دستگیر شده در ساعات اولیه صبح امروز آزاد شدند، اما نگاهی به حوادث هفته اخیر نشان از روند سرکوب جدید فعالین مدنی دارد. در همین خصوص روابط عمومی دفتر تحکیم وحدت با صدور اطلاعیه ای نبست به این روند جدید هشدار داده است.

گزارش خبرنامه امیرکبیر براساس این اطلاعیه در هفته گذشته ۱۳تن از فعالین مدنی بازداشت شده اند که سه تن از آنان همچنان در بازداشت به سر می برند. همچنین برای ۱۲ تن از فعالین مدنی حکم زندان صادر شده است. سنگین ترین این احکام صدور حکم ۸ سال حبس تعزیری برای سعید متین پور از فعالین هویت طلب زنجان که روزنامه نگار نیز می باشد است. اطلاعیه دفتر تحکیم وحدت را در ادامه این گزارش بخوانید.

اطلاعیه روابط عمومی دفتر تحکیم وحدت در اعتراض به صدور ۱۲حکم زندان و ۱۳مورد بازداشت فعالین مدنی در هفته اخیر به شرح زیر است:


در روزهای اخیر بار دیگر شاهد افزایش برخوردهای قضایی و امنیتی با فعالین مدنی در عرصه های گوناگون بودیم که برخی از آنها به شرح زیر است:

۱- در روز بیست و سوم خرداد نیروهای پلیس امنیت تهران مانع از برگزاری مراسم فعالین جنبش زنان در شهر تهران شدند و علاوه بر آن ۸تن از فعالین عرصه زنان به نامهای نسرین ستوده، ژیلا بنی یعقوب، نفیسه آزاد، سارا لقمانی، جلوه جواهری ، فریده غائب، ناهید میرحاج، آیدا سعادت و تعدادی ازمهمانان دعوت شده به این مراسم از جمله آقای کیوان صمیمی و یکی از همراهان ایشان را دستگیر نمودند هرچند دستگیر شدگان به تدریج آزاد شدند. اما این برخورد در حالی صورت پذیرفت که آنها قصد برگزاری مراسم در مکانی سرپوشیده را داشتند و دستگیری آنها نشان از عمق وحشت کج اندیشان از فعالیت مسالمت جویانه و حق طلبانه فعالین عرصه زنان است که به خیال واهی خود می خواهند با اینگونه رفتارهای سرکوبگرانه صدای حق طلبانه این فعالین را ساکت نمایند.

۲-درروزهای گذشته همچنین شاهد افزایش صدور احکام سنگین قضایی فعالین هویت طلب آذربایجان بوده ایم که از آن جمله می توان به صدور حکم یکسال حبس که به مدت پنج سال تعلیق شده است برای این فعالین به نامهای عبدالله عباسی جوان ، محمد علی حیدری ، جلیل غنی لو، علیرضا متین پور، یعقوب سالکی نیا، میر قاسم سیدین زاده، بهروز صفری و لیلا حیدری به جرم تبلیغ علیه نظام و حکم ظالمانه ۸ سال حبس تعزیری برای سعید میتن پور که پیش از این بیش از ۷ ماه در سلول انفرادی بوده است اشاره نمود.این احکام در حالی صادر می شود که جرم این فعالین تنها طلب کردن خواسته های به حق مردم بخشی از این سرزمین به شیوه ای علنی و مسالمت آمیز است.

۳- در روزهای اخیر همچنین برخورد با فعالین کرد زبان نیز افزایش یافته است که از آن جمله می توان به صدور یکسال حکم تعزیری برای جلال جلالی زاده نماینده سابق سنندج در مجلس ششم، صدور حکم یکسال و نیم حبس تعزیری برای ساعد بنفشی ، ۶ماه حبس برای زاهد محمد زاده و۵ سال حبس برای هادی امینی ازفعالین کرد و لغو امتیازانجمن ژیار اشاره نمودواین برخوردها در حالی صورت می گیرد که همچنان هاناعبدی و روناک صفارزاده از فعالین عرصه زنان و یاسر گلی از فعالین دانشجویی در زندان هستند.متاسفانه به نظر می رسد حاکمان به جای انکه درصدد رفع محرومیت از مناطق کردنشین برآیند تنها به ساکت کردن صدای منتقدان که حقوق طبیعشان را طلب می کنند می اندیشند.

۴- در هفته گذشته ایمان رضایی از فعالین مدنی آمل با تایید حکم شش ماه زندان دستگیر و روانه زندان شد و همچین اخباری مبنی بر دستگیری ناهید کلهر از دانشجویان شهر قم و عسگر اکبرزاده از دانشجویان هویت طلب اردبیل انتشار یافته است و وضعیت آنان همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد.

مجموعه برخوردهای فوق نشان از وحشت حاکمان از فعالیتهای حق طلبانه گروههای مدنی دارد و متاسفانه به نظر می رسد حاکمان که به دلیل ضعف بینش و دانش از حل مشکلات جامعه با وجود درآمدهای کلان نفتی عاجز مانده اند به سرکوب در عرصه های مختلف جهت سرکوب خواسته های به حق ملت وخاموش کردن صدای منتقدان جهت حفظ قدرت خود روی آورده اند.

در پایان دفتر تحکیم وحدت ضمن محکوم کردن برخوردهای صورت گرفته با فعالین مدنی در عرصه های مختلف حاکمان را به تجدید نظر در اهداف و روشهای خود فرا می خواند وبه آنها یادآور می شود تاریخ این کشور نمایانگر بی ثمر بودن این شیوه های قرون وسطایی در برخورد با مطالبات مردمی است.

روابط عمومی دفتر تحکیم وحدت