Add this page to:


محکومیت 6 ماهه محمدرضا عوض پور دانش آموز تبریزی

سه‌شنبه ۲٨ خرداد ۱٣٨۷ - ۱۷ ژوئن ۲۰۰٨

حق:شعبه 118 دادگاه جزايي تبریز، محمدرضا عوض پور دانش آموز هویت طلب تبریزی را به اتهام توهین به رهبری به استناد ماده 514 قانون مجازات اسلامی به 6 ماه حبس تعزیری محکوم کرد.

بر اساس رای داد کار رئیس شعبه 118، عوض پور پس از 20 روز از ابلاغ این حکم می تواند به حکم صادره،که در 25 خرداد 87 ابلاغ شده است،اعتراض نموده و تقاضای رسیدگی مجدد به این حکم در دادگاههای تجدید نظر را بنماید.

گفتنی است که جلسه رسیدگی به اتهام نامبرده روز چهارشنبه 11 اردیبهشت امسال برگزار گردیده بود.

پیشتر نیز عوض پور به اتهام عضویت در جمعیت ها و دسته هایی که هدفشان برهم زدن امنیت کشور می باشد٬ در تاریخ 21 آذر 86 از طریق شعبه ۱۱۸ دادگاه جزائی تبریز به ریاست قاضی نیاکار، به پنج ماه حبس تعزیری محکوم شده بود. عوض پور همچنین در تاریخ 20 شهریور 86 در حکم دیگری از سوی همین شعبه، به اتهام تجزیه طلبی، قومیت گرایی و پان تورکیسم به 4 ماه زندان محکوم گردیده بود که با احتساب مجموع احکام صادره محکومیت حبس تعزیری وی به 15 ماه می رسد.

سازمان عفو بین الملل در بیانیه ای که روز ۵ می ۲۰۰۶ در رابطه با مصطفی عوض پور فعال سیاسی تبریزی و برادر بزرگتر محمدرضا صادر کرده بود، نوشتن شعار "من ترک هستم و زبان من ترکی است" بر روی دیوار از طرف محمدرضا را به عنوان علت بازداشت او ذکر نموده است. در همین گزارش آمده است:"به گفته محمدرضا طی این مدت وی شکنجه شده و حتی به مدت ۲۴ ساعت وی را از پا آویزان کرده و بازجویی می کردند و به وی در این مدت آب و غذایی داده نشده و حتی اجازه دستشویی رفتن نیز به وی داده نشده است."