Add this page to:


بازداشت و بازجویی امیر عباس بنائی کاظمی در اداره اطلاعات تبریز

سه‌شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱٣٨۷ - ۲۹ آوريل ۲۰۰٨

ساوالان سسی: صبح دیروز دوشنبه ۹ ارديبهشت سه مامور امنیتی با مراجعه به محل کار امیر عباس بنائی کاظمی ، از وی خواسته اند تا جهت ادای پاره ای توضیحات همراه آنان به اداره ی اطلاعات تبریز برود.

امیر عباس بنائی پس از انتقال به اداره اطلاعات به مدت 5 ساعت تحت بازجویی قرار گرفت.

به گفته ی نزدیکان این فعال هویت طلب محوریت سخن مأموران امنیتی در مورد برگزاری دومین سالگرد اعتراضات خرداد در تبریز بوده است. همچنین نیروهای امنیتی به امیر عباس گفته اند، در اين مدت مراقب حرکات خود باشد. آنها تهدید کرده اند که در صورت تداوم فعالیت هایش با وی برخورد خواهند کرد.

لاذم بذکر است روز پنجشنبه ۵ اردیبهشت 87 مراجعه نیروهای امنيتی برای دستگيری امیر عباس در نتيجه عدم حضور وی در منزل بي نتيجه مانده بود.

امیر عباس بنایی کاظمی فعال سیاسی اهل تبریز می باشد که سال گذشته بعد از تحمل ۶ ماه حبس، به قید آزادی مشروط از زندان تبریز آزاد شد. این فعال هویت طلب از سوی دادگاه انقلاب اسلامی تبریز به ۲ سال زندان محکوم شده بود و پس از تقاضای تجدید نظر این محکومیت به یک سال تقلیل یافته بود.

بنایی کاظمی در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ماه ۸۶، توسط نیروهای اطلاعاتی در منزلشان در تبریز بازداشت و بعد از یک ماه بازداشت توأم با شکنجه در سلول انفرادی وزارت اطلاعات به بند ۹زندان مرکزی تبریز انتقال یافته بود.


سازمان عفو بین الملل در تاریخ ٣۱ آگوست ۲۰۰۷در بیانیه ای ضمن اعتراض به نقض صریح حقوق شهروندی این فعال آذربایجانی خواستار آزادی وی شده بود.