Add this page to:


بازداشتها در اردبیل ادامه دارد

دستگیری بهروز علیزاده و ودود سعادتی دو فعال هویت طلب دیگر اردبیلی

جمعه ۲۳ فروردين ۱٣٨۷ - ۱۱ آوريل ۲۰۰٨

ساوالان سسی : بازداشتها در اردبیل ادامه دارد, در حالیکه هنوز از وضعیت رحیم غلامی روزنامه نگار و اردشیر کریمی خیاوی، مهدی کیانی و آیدین قره باغی سه فعال دانشجوئی که دیروز در اردبیل بازداشت شده اند خبری در دست نیست تازه ترین گزارشها حکایت از آن دارد که روز گذشته پنجشنبه ۲۲ فروردین ماه، ماموران اطلاعاتی و امنیتی اردبیل با حمله به منزل دو تن دیگر از فعالین هویت طلب اردبیلی اقدام به بازداشت آنها کرده است. بهروز علیزاده ۲۰ ساله و ودود سعادتی ۳۱ ساله فعالانی هستند که بدون ارائه حکم جلب دستگیر و هم اکنون در مکان نامعلومی نگهداری می شوند.

این دو فعال قبلا" نیز چندین بار دستگیر شده بودند.

سعادتی بار اول خرداد سال ۸۵ به بهانه شرکت در تظاهرات مردم اردبيل، متعاقب سلسله اعتراضات مردم آذربايجان در خرداد ماه 85، دستگير و در يك دادگاه غير علني به تحمل 6 ماه زندان، 50ضربه شلاق و سيصد هزار تومان جريمه نقدي محكوم شده بودند. او در اعتراضات خرداد ماه ۱۳۸۶ مردم اردبیل برای بار دوم دستگیر و پس از چند روز بازداشت و بازجويي به قید ضمانت آزاد شده بود. وی در آخرین مورد دوشنبه ۲۶ شهریور ۸۶ در آستانه اول مهر روز بازگشائی مدارس،دستگیر و روز سه شنبه ۱۰ مهر ماه پس از تحمل دو هفته حبس به قید ضمانت آزاد شده بود.

علیزاده ۲۰ ساله دیگر هویت طلب آذربایجانی می باشد که به خاطر فعالیتهای مدنی خویش از آخرین روزهای سال ۸۴ تابحال بیش از ۵ بار دستگیر ,زندانی و طی دو حکم مختلف 16 ماه حبس را گذارانده است.

وی برای اولین بار روز جمعه 26 اسفند ماه 84 توسط اداره اطلاعات اردبیل دستگیر و بعد از یک ماه حبس موقت آزاد شد.

علیزاده ۷ خرداد سال ۸۵ به بهانه شرکت در تظاهرات مردم اردبيل، متعاقب سلسله اعتراضات مردم آذربايجان در خرداد ماه 85، برای بار دوم دستگير و به مدت دو هفته در بازداشت موقت بود وی ۲۴ خرداد همان سال برای بار سوم بازداشت و در خصوص این بازداشتها به اتهام معاونت در اخلال به تحمل ده ماه حبس تعزیری و ۵۰ ضربه شلاق محکوم شد.

این هویت طلب جوان آذربایجانی در آخرین مورد برای بار چهارم دوشنبه ۲۹ شهریور ۸۵ در آستانه اول مهر روز بازگشائی مدارس،بازداشت و در یک دادگاه غیر علنی و بدون برخورداری از حق وکیل به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام , تشویش اذهان عمومی از طریق تکثیر و توزیع اعلامیه, قومیت گرایی محاکمه و به تحمل یک سال حبس محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدید نظر به 6 ماه حبس کاهش یافته بود.