Add this page to:


وضعیت نامناسب وحید بهادری در زندان اورمیه

يکشنبه ٨ ارديبهشت ۱٣٨۷ - ۲۷ آوريل ۲۰۰٨

ساوالان سسی: وحید بهادری ۲۳ ساله و فعال حرکت ملی آذربایجان که هم اکنون در بند ۱۳ زندان اورمیه بسر می برد در تماسی که با خانواده خود داشت به شدت از وضعیت بند موجود انتقاد کرد. وحید بهادری گفت در این بند بذهکاران و اراذل و اوباش نگهداری می شود و علی رغم مراجعه پی در پی ام مسئولين زندان از انتقال من به بند ۱۲ موسوم به بند جرايم امنيتی امتناع می کنند.

وی در مورد بهداشت این بند نیز گفت: وضعیت بهداشت اینجا به شدت نگران کننده است.

لاذم بذکر است خانواده این زندانی سیاسی با وجود تلاشهای بسیار تاکنون موفق به ملاقات با وی نشده اند.

بهادری ساکن اورمیه می باشد که در تاريخ ۲۰ اسفند۸۶ توسط نيروهای اطلاعاتی اورميه بازداشت و روز ۲۴ فروردين ۸۷، در یک جلسه محاکمه ای که در شعبه يک دادگاه انقلاب اورمیه، بدون حضور وکيل مدافع و به رياست قاضی درويشی برگزار شد، به اتهام اقدام عليه امنيت ملی و تبليغ عليه نظام جمهوری اسلامی به هفت ماه حبس تعزيری محکوم شد.

خاطر نسان می شود وحيد بهادری قبل از اين نيز در تاريخ ۲۸ ارديبهشت ماه سال ۸۶، مقارن با سالگرد اعتراضات خرداد ملت آذربايجان دستگير و بعد از تحمل ۲۲ روز بازداشت در سلول انفرادی بازداشت گاه اداره اطلاعات اورميه به قيد وثيقه ۱۰ ميليونی آزاد و در تیر ماه همان سال، در شعبه اول دادگاه انقلاب به رياست قاضی درويشی به اتهام " تلاش برای تشکيل حکومت پان ترکيستی و به تبليغ و هواداری به نفع گروه گايپ ( حزب استقلال آذربايجان جنوبی ) " به شش ماه حبس تعزيری که به مدت ۲ سال تعليق می شود محکوم شده بود.