Add this page to:


تایید حکم حبس و شلاق ۷ فعال آذربایجانی

لینک خبر- سه‌شنبه ۱۶ بهمن ۱٣٨۶ - ۵ فوريه ۲۰۰٨

ساوالان سسی : حکم حبس و شلاق هفت نفر از شرکت کنندگان تظاهرات روز چهارم خرداد ۱۳۸۵اهر که در اعتراض به توهین روزنامه دولتی ایران به ترکهای آذربایجان صورت گرفته بود٬ در دادگاه تجدید نظر آذربایجان شرقی تایید شد.

شعبه ۲ دادگاه تجدید نظر آذربایجان شرقی در خصوص اتهام افشین بزاز قدیم - کریم کارگر - مرتضی شکری سرقینی - عوض حسن پور دایر بر اخلال در نظم و آسایش و آرامش عمومی با ایجاد هیاهو و جنجال از طریق شرکت در تجمعات غیر قانونی حکم شش ماه حبس و ۷۰ ضربه شلاق تعزیری را تایید کرد.

همچنین تجدید نظر خواهان دیگر به اسامی رضا سلمانزاده - پرویز قانع هر کدام به شش ماه حبس و ۵۰ ضربه شلاق تعزیری که به مدت ۵ سال تعلیق می شود محکوم شدند.

حکم فرهاد حیدری که به اتهام تخریب اموال عمومی به تحمل دو سال حبس تعزیری و از جهت اخلال در نظم عمومی نیز به شش ماه حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بود به شش ماه حبس و ۷۰ ضربه شلاق تعزیری تبدیل شد.

سه نفر از متهمین همین پرونده نیز به نامهای امید سیفی٬ رضا سلیمانی٬ جلال اسفندیاری که به اتهام اخلال در نظم و امنیت عمومی به تحمل شش ماه حبس و ۵۰ ضربه شلاق تعلیقی به مدت ۵ سال محکوم شده بودند از اتهامات خود تبرئه شدند.

لاذم بذکر است این حکم از طرف دادرس و مستشاران شعبه ۲ دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان شرقی صادر گشته است.