Add this page to:


یک کمپین جهانی با نام دفاع از فعالان حقوق بشری


ساوالان سسی:سازمانهای توسعه حقوق بشر در سراسر جهان هم اکنون گامهای مهمی را برای به رسمیت شناختن و حمایت از مدافعان حقوق بشری بر می دارند.



روز دوشنبه ۱۹ نوامبر۲۰۰۷در دوبلین پایتخت ایرلند کمپینی با شعار “Protect One, Empower a Thousand” از یک نفر دفاع کن به هزاران نفر نیرو بده" با همکاری فرانت لاین، مرکز بین المللی دفاع از مدافعان حقوق بشر و فروشگاههای بین المللی بادی شاپ (Body Shop) آغاز به کار کرد.سازمان «فرانت لاین» به این کمپین دست زده است تا به آزار و اذیت مدافعان حقوق بشری در سرتا سر جهان پایان داده شود.


سخنران گشایش کمپین سناتور دیوید نوریس Senator David Norris اشاره می کند به اینکه چگونه مدافعین حقوق بشر روزانه زندگی خود را به خطر می اندازند تا از حقوق دیگران دفاع بکنند. برای این کمپین بطور نمادین نام دوازده مدافع حقوق بشر از سراسر جهان انتخاب شده است که از آن میان برای شش نفر از ۵ کشور مختلف کارت پستالی همراه با عکس آنها چاپ شده است.در کیوسکهای جایگزاری شده فروشگاههای زنجیره ای بادی شاپ کارت پستال مدافعین حقوق بشر انتخاب شده از کشورهای هوندراس، ازبکستان، صربستان، پاپوآ غربی، ایران و جمهوری کنگو قرار داده می شود، تا مشتری های بادی شاپ در تمام جزیره ایرلند ضمن حمایت خود از فعالان حقوق بشری از مراجع مرتبط بخواهند که بلافاصله به آزار و اذیت این فعالین پایان دهند.


در پایان این کمپین پست کارت ها توسط فرانت لاین جمع آوری شده و به مسئولین کشور مربوطه تحویل داده خواهند شد.شش نفری که کارت پستال برای آنها تهیه شده است عبارتند از:ازبکستان خانم Mutabar Tadjibaeva، مدافع حقوق زن، جمهوری کنگو Justine Masika Bihamba مدافع حقوق بشر ، صربستان Bijana KovacevicVuco مدافع خستگی ناپذیر حقوق بشری که در افشا کردن جنایتکاران جنگی در صرب و محاکمه آنها تلاش فراوانی کرده است ، پاپوآ غربیYan Christian Warinussyمحقق حقوق بشری و از ایران صالح کامرانی ، سعید متین پور.


وکیل صالح کامرانی و روزنامه نگار سعید متین پور در بند ۲۰۹ زندان اوین بسر میبرند. این دو از مدافعان حقوق آذربایجانیها در ایران هستند.صالح کامرانی در ۱۸ آگوست ۲۰۰۷ دستگیر شده است.ماموران هنگام بازداشت کامپیوتر و وسایل شخص ایشان را نیز ضبط کرده اند.وی از ۲۱ ام آگوست هیچ ارتباطی با خانواده و وکیل نداشته است. سعید متین پور در ۲۵ می ۲۰۰۷ در شمالغربی ایران در شهر زنجان دستگیر شده و شدیدا" مورد شکنجه و آزار قرار گرفته است.


کامرانی و متین پور هر دو بدون تفهیم اتهام، برگزاری دادگاه و دسترسی به وکیل در رندان نگهداری می شوند.



http://frontlinedefenders.org/node/1243