Add this page to:


ملاقات خانواده ها آذربایجانی با اسرای وطن در زندان اوین

ملاقات خانواده ها آذربایجانی با اسرای وطن در زندان اوین

روحیه فرزندان اسیر آذربایجان عالی است

آنها در زندان هم از ملت خود دفاع می کنند

میللی شورا- دوشنبه 21 آبان ماه: صبح امرزو دوشنبه 21/8/86 خانواده های زندانیان سیاسی آذربایجانی دکتر محمد علی حیدری( دکترای روابط بین الملل و استاد دانشگاه )، صالح کامرانی(فوق لیسانس حقوق و وکیل برجسته آذربایجان)، مهندس عبدا...عباسی جوان(فوق لیسان معماری و استاد دانشگاه)، محمد نصرتی( دانشجوی فوق لیسانس آمار در دانشگاههای تورکیه) در زندان اوین عزیزان مبارز خود را ملاقات کردند.

به گفته یکی از ملاقات کننده ها روحیه این مبارزین بسیار بالا بوده و با اعتماد به نفس مثال زدنی به مقاومت خود در مقابل ماموران به دفاع از حقوق حقه خود ادامه می دهند. و اکنون از سلولهای انفرادی به سلولهای 3 نفری منتقل شده اند. این عزیز اضافه کرد که بخاطر عدم مراجعه خانواده های دو تن از زندانیان سیاسی آذربایجانی آقایان یعقوب سالکی نیا( ایلقار مرندلی) و میرقاسم سیدین زاده اجازه ملاقات به آنها با دوستان مراجعه کننده شان داده نشد.وی تاکید کرد زندانیان هنوز بطور مشخص تفهیم اتهام نشده و از روند پرونده خود خبر دقیقی در دست ندارند و بازپرسها در این رابطه به خانواده های آنان نیز جوابی نمیدهند.

همچنین ایشان اعلام کردند که در این ملاقات 30 دقیقه ای که با تلفن از پشت شیشه انجام شد زیر نظر دقیق افسران اطلاعاتی زندان بود و از پرسیدن بعضی سوالات در باره نحوه بازجویی و روند پرونده ناممکن بود ولی به یقین این زندانیان حق اخذ وکیل نداشته و پرونده آنها یک طرفه تحت فشار و سیاست اعمالی وزارت اطلاعات در حال طی مراحل دادگاهی کشور موسوم به ایران می باشد.