Add this page to:


تشکیل کمیته مبارزه با شکنجه زندانیان سیاسی آذربایجان در ایران

تشکیل کمیته مبارزه با شکنجه زندانیان سیاسی آذربایجان در ایران


فشارهای وارده بر فعالانی که برای به دست آوردن حقوق ملی و مدنی خود مبارزه می کنند روز به روز بیشتر می شود. در حالیکه عده ای از فعالان زندانی شده بعد از قیام خرداد ۱۳۸۵ هنوز در زندانها به سر می برند٬ حکومت ایران موج جدیدی از بازداشت فعالانی را که به مبارزه مدنی و آرام می پردازند٬ آغاز کرده است.
دهها فعال که از طرف سازمان عفو بین الملل و دیگر نهادهای حقوق بشری زندانی عقیده اعلام شده اند٬ در زندانهای ایران تحت فشارهای روحی و شکنجه های جسمی قرار دارند٬ آنها از داشتن وکیل و دیگر حقوق یک زندانی محروم هستند و خانواده هایشان تهدید می شوند.
گروههای مدافع حقوق زندانیان آذربایجانی در ایران٬ روشنفکران و روزنامه نگاران آذربایجانی به منظور ترغیب جوامع بین المللی برای اعتراض علیه شکنجه فعالان آذربایجانی در زندانهای ایران٬ در مورد تشکیل یک کمیته فوق العاده - کمیته مبارزه با شکنجه زندانیان سیاسی آذربایجان در ایران - به توافق رسیده اند.
اعضای این کمیته ناراحتی و نگرانی جدی خود را از شکنجه شدید سعید متین پور٬ جلیل غنی لو٬ صالح کامرانی و عبدالله عباسی جوان که در زندان اوین تهران نگهداری می شوند٬ بهروز صفری که بعد از گذشت حدود ۳ ماه از دستگیری وی٬ هنوز محل نگهداریش معلوم نیست٬ علیرضا متین پور و خانم لیلا حیدری (همسر بهروز صفری) که چند روز پیش در زنجان بازداشت شده اند٬ الیاز یکانی و هادی حمیدی شفیق در زندان اورمیه٬ امیر عباس بنای کاظمی در زندان تبریز٬ عباس لسانی در زندان اردبیل٬ خانم شهناز غلامی که در تبریز بازداشت گردیده و محل نگهداری او معلوم نیست و محبوسین سایر زندانها اعلام داشته و از رسانه ها٬ سازمانهای دفاع از حقوق بشر و گروههای ضد شکنجه خواسته است بر علیه بازداشتهای غیرقانونی و فشارهای وارده بر زندانیان سیاسی اعتراض کنند.
کمیته از حکومت ایران می خواهد که به بازداشت غیر قانونی زندانیان مورد ذکر که بدون تفهیم اتهام در زندان به سر می برند٬ پایان دهد.
کمیته مبارزه با شکنجه زندانیان سیاسی آذربایجان در ایران تا آزادی آخرین فعال آذربایجانی از زندان به فعالیت خود ادامه خواهد داد.
کمیته امیدوار است از حمایت تمامی گروهها و اشخاصی که به بازداشتهای غیر قانونی و شکنجه فعالان آذربایجانی در زندانها اعتراض دارند٬ برخوردار شود.
برای کسب معلومات از فعالیتهای کمیته٬ وضعیت زندانیان سیاسی آذربایجان و اعلام حمایت می توانید با سخنگویان کمیته تماس بگیرید.
فاخته زمانی:
fakhteh.zamani@gmail.com
علیرضا جوانبخت:
quluncu@gmail.com
کمیته:
committee.stoptorture@yahoo.com


منبع خبر:http://www.millishura.com/Farsi/azsoz/komite.htm


تاریخ ارسال خبر: 08/06/1386