Add this page to:


آزادی شیرزاد حاجیلو و دو تن از بازداشت شدگان روز جهانی زبان مادری در اورمیه

پنج‌شنبه ۱۶ اسفند ۱٣٨۶ - ۶ مارس ۲۰۰٨

ساوالان سسی : بنا به گزارشات رسیده به شیرزاد حاجیلو از فعالان سیاسی در شهرستان خوی که بعد از حبس در تاریخ۲۰ آذر ۱۳۸۶ در زندان خوی به سر می برد٬ با اتمام دوره حبس خود روز ۱۲ اسفند ۱٣٨۶ از زندان آزاد شده است.

او در اعتراضات دوم اسفند ۱۳۸۵ روز جهانی زبان مادری توسط نیروهای امنیتی دستگیر و بعد از تحمل ۱۵ روز بازداشت انفرادی با قرار وثیقه آزاد شده حاجیلو بعد از محاکمه در دادگاه انقلاب خوی (قاضی نوروزی) به یک سال حبس تعزیری محکوم شد و بعد از اعتراض حکم صادره در دادگاه شعبه یکم تجدید نظر اورمیه به سه ماه حبس و یک روز حبس تعزیری تقلیل یافت.

پدر این فعال آذربایجانی نیز که در همان تاریخ به همراه فرزند خود دستگیر شده بود قبلا از سوی دادگاه انقلاب خوی به ۲۰۰ هزار تومان جزای نقدی محکوم گردیده است.
همچنین سعيد نصيری و شهرام قلیزاده که روز سی ام بهمن ماه به جرم پخش اعلامیه های دعوت به اعتراضات روز جهانی زبان مادری در اورمیه دستگیر شده بودند٬ چند روز بعد از انتقال به زندان مرکزی اورميه از زندان آزاد شده اند.

آزادی این ۲ فعال اورمیه ای در حالی است که رضا داغستانی روزنامه نگار آذربایجانی همچنان در بازداشتگاه اداره اطلاعات اورمیه به صورت ممنوع الملاقات به سر می برد.