Add this page to:


تبعید عباس لسانی زندانی سیاسی سرشناس آذربایجانی به یزد

دوشنبه ۲۲ بهمن ۱٣٨۶ - ۱۱ فوريه ۲۰۰٨

ساوالان سسی : بنا بر آخرین گزارشات رسيده آقاي عباس لسانی، زنداني سياسي سرشناس آذربایجانی محبوس در زندان اهر امروز به زندان یزد تبعيد شدند .تبعيد او بر خلاف قوانين سازمان زندان ها انجام گرفته است و اين اعمال غير انساني صرفا جهت اعمال فشار مضاعف بر این زنداني انجام گرفته است .

به گفته منابع موثق از زندان اهر مامورین هنگام انتقال آقای لسانی را مورد ضرب و شتم شدید قرار داده و دست و پا بسته او را برده اند.

خانم رقیه محمد علیزاده همسر آقای لسانی با ابراز نگرانی شدید از وضعیت پیش آمده به خبرنگار ساوالان سسی گفت: انتقال ایشان به یزد اقدامی کاملا" غیر قانونی بوده است.

به گفته وی ،مسئولین با این انتقال قصد دارند آزار و اذیت ها و فشارهای زیادی را به این زندانی سیاسی اعمال کنند.علاوه بر این به دلیل مسافت طولانی مابین اردبیل و یزد میخواهند یک فشار مضاعف نیزبر ما وارد کنند بطوریکه از این به بعد ملاقات ما و فرزندان با عباس غیر ممکن خواهد بود .

خانم لسانی افزود: عباس نیز اعلام داشته در اعتراض به تداوم این فشارها دست به اعتصاب غذای بلند مدت خواهم زد.

آقای عباس لساني، در سال گذشته خورشیدی به اتهام شرکت در تظاهرات مسالمت آمیز مردم اردبیل در پی اعتراضات خرداد ماه ۸۵ بازداشت و در یک دادگاه غیر علنی به اتهام تخریب اموال عمومی و دولتی به ۱۸ ماه حبس و ۵۰ ضربه شلاق محکوم شده بود. قرار بود حكم 50 ضربه شلاق لسانی روز یکشنبه نهم دی ماه اجرا شود که در پی مخالفت او اجرا نشد.

خاطر نشان میشود این فعال مدنی آذربایجانی از دهم دی سال جاری در رابطه با پرونده انتشار تقویم ترکی در سال ۸۲ و حضور در قلعه بابک در سال ۸۴ که از سوی دادگاه تجدید نظر استان آذربایجانشرقی٬به یکسال حبس تعزیری محکوم شد بود جهت گذراندن دوران محکومیت از زندان اردبیل به زندان اهر منتقل شده است.