Add this page to:


وکيل اکبر گنجی وکالت صالح کامرانی را بر عهده گرفت

آقای دکتر مولايی – وکيل سابق آقايان اکبر گنجی و امير انتظام – ديروز وکالت صالح کامرانی وکيل مدافع فعالان تورک و عرب را برعهده گرفت.
صالح کامرانی از فعالان حقوق بشر ايران و جزء وکلايی است که عليرغم فشارهای وارده از سوی ارگانهای حکومتی مبنی بر انصراف از وکالت فعالان فرهنگی-سياسی ملت آذربايجان و ساير ملل ساکن ايران تا کنون وکالت اکثر فعالان تورک و عرب را برعهده داشته است و هم اينک نيز وکالت فعالين زندانی شده­ای همچون آقايان عباس لسانی، غلامرضا امانی، جواد عباسی، هدايت ذاکر و ... را بر عهده دارد. وی در جريان اعتراضات اخير ملت آذربايجان و مطالبات ملی آنها با شرکت کردن در مصاحبه با راديوها و خبرگزاری­های خارجی و مکاتبه با ارگان­های حقوق بشر جهان در مورد موکلين عمومی و خصوصی خود سهم بسزايی در شکستن بايکوت خبری اين جريان و دفاع از آسيب ديدگان آن داشته است. به گفته همسر وی در مصاحبه با راديو بی.بی.سی. به احتمال زياد بر اثر اين فعاليت­ها در مورخه 24/3/1385 هنگام خروج از دفتر کار خود بازداشت شده است.
لازم به ياداوری است که صالح کامرانی دقايقی پيش از دستگيری با شخصی بنام «نوروز پوروند» که ادعای خبرنگاری بی.بی.سی. را می­کرده مصاحبه انجام داده بود که بر اساس اطلاعات بدست آمده عدم وجود چنين خبرنگاری در راديو بی.بی.سی. محرز شده است. اين شخص خبرنگار شبکه سحر و جزء همکاران نيروهای امنيتی ايران می­باشد که نشانه­هايی از اين ارتباط در تظاهرات ملت تورک ساکن تهران در مقابل مجلس شورای اسلامی در برخورد وی با نيروهای امنيتی و اداره آگاهی تهران توسط تنی چند از فعالان آذربايجانی مشاهده شده است.

تاريخ ارسال خبر 29/03/1385