Add this page to:


مصاحبه همسر صالح کامرانی با سایت بی بی سی

بازداشت وکيل دستگيرشدگان نا آرامی مناطق ترک نشين ايران

صالح کامرانی
افرادی که آقای کامرانی وکالت آنها را به عهده دارد طی نا آرامی ای بازداشت شدند که چند هفته پيش در پی اعتراض شمار زيادی از ترک زبانان ايران به چاپ کاريکاتوری در روزنامه ايران به راه افتاد
صالح کامرانی، وکيل دادگستری که دفاع از شماری از افراد بازداشت شده در جريان نا آراميهای اخير شهرهای ترک نشين ايران را به عهده دارد در تهران دستگير شده است.
مينا اصغری همسر آقای کامرانی در گفتگو با بخش فارسی بی بی سی گفت که وی از روز چهارشنبه چهاردهم ژوئن (24خرداد) ناپديد شده و تا سه روز هيچ خبری از او به دست نيامده تا اينکه يکی از وکيلان دادگستری خبر داده که آقای کامرانی را در شعبه چهاردهم بازپرسی دادسرای انقلاب اسلامی تهران ديده است.
صالح کامرانی تاکنون علاوه بر وکالت پرونده های افرادی که در نا آراميهای اخير مناطق ترک نشين ايران بازداشت شده اند وکيل افرادی که در جريان نا آرامی سال گذشته در مناطق عرب نشين استان خوزستان ايران تحت پيگرد قرار گرفتند نيز بوده و همچنين وکالت برخی از فعالان سياسی را نيز به عهده داشته است.
همسر آقای کامرانی احتمال می دهد که او در ارتباط با پرونده های مرتبط با نا آرامی اخير مناطق ترک نشين يا گفتگوهايی که در اين مورد با شبکه های تلويزيونی جمهوری آذربايجان داشته بازداشت شده باشد.
خبرگزاری کار ايران از صالح کامرانی به عنوان يکی از اعضای حزب اراده ملی نام برده که تشکلی قانونی است اما همسر آقای کامرانی می گويد همسرش هيچگونه فعاليت سياسی ندارد و عضو هيچ حزب و گروهی نيست.
افرادی که آقای کامرانی وکالت آنها را به عهده دارد طی نا آرامی ای بازداشت شدند که چند هفته پيش در پی اعتراض شمار زيادی از ترک زبانان ايران به چاپ کاريکاتوری در روزنامه ايران به راه افتاد.
طی اين نا آرامی علاوه بر اينکه عده زيادی بازداشت گرديدند تعدادی نيز به دست مأموران امنیتی و انتظامی کشته شدند، هرچند حکومت ايران وقوع هر گونه تلفات جانی را در اين نا آرامی تکذيب می کند.
تظاهرکنندگان نيز خسارات گسترده ای به بانکها و ساختمانهای دولتی در شماری از شهرهای ترک نشين ايران وارد آوردند.

لینک با پروکسی

لینک بدون پروکسی

تاریخ ارسال خبر 28/03/1385