Add this page to:


آقای صالح کامرانی به یک سال حبس تعزیری در عرض 5 سال محکوم شد

آقای صالح کامرانی به یک سال حبس تعزیری در عرض 5 سال محکوم شد
آقای کامرانی که در پی حوادث خردادماه آذربایجان دستگیر و بیش از سه ماه در زندان بود در دادگاه به یک سال حبس تعزیری در عرض پنج سال محکوم شد
بر اساس این حکم آقای کامرانی از هرگونه فعالیت در زمینه حقوق بشر و سیاسی به مدت 5 سال منع شده اندو نیروهای اطلاعاتی هر وقت اراده بکنند بنا به عللی که برای خودشان روشن و واضح است می توانند ایشان را دستگیر و روانه زندان بکنند.
همچنین هنوز وسایل شخصی و پروانه وکالت ایشان تحویل داده نشده است.
یکی از نزدیکان آقای کامرانی گزارش دادند که ایشان درخواستی را در خصوص بازپس گرفتن اموال شخصی و همچنین پروانه وکالتشان آماده کرده اند و به زودی به دادگاه ارائه خواهند کرد.
همچنین گزارش دادند که تا حالا چندین اخطاریه برای آقای کامرانی و آقای دکتر مولایی(وکیل مدافع آقای کامرانی) از طرف دادگاه مبنی بر ابلاغ حکم، فرستاده شده است.
در هنگام ابلاغ حکم نیز گویا دادگاه در نظر داشته تا حکم را به صورت شفاهی ابلاغ کند که با دلایل و استدلال های محکم وکیل مدافع روبرو شده و تسلیم خواسته های ایشان می شود و نسخه ای از حکم را تسلیم آقای مولایی می کند (و گویا این عمل بیشتر به خاطر آشنا بودن مجامع بین المللی حقوق بشر با چهره آقای کامرانی می باشد).
همچنین تا آخر آبان ماه 1385 فرصت تجدید نظر برای حکم در نظر گرفته شده است، آقای کامرانی و همچنین وکیل مدافعشان تصمیم بر این گرفته اند که هر کدام با اعتراض نامه ای جدا، مراتب اعتراضات خودشان را در خصوص رای دادگاه، به دادگاه ارائه نمایند.


تاریخ ارسال خبر 20/08/1385